Karta praw i obowiązków pacjenta.
Stomatologia B&S-DENT
Korzystając z usług naszej przychodni masz prawo do:
– Życzliwego traktowania i poszanowania godności osobistej
– Poszanowania Twojej prywatności i zapewnienia intymności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych
– Zachowania tajemnicy o twoim stanie zdrowia jeśli wyrazisz takie życzenie nawet w stosunku do twoich najbliższych oraz wskazania osoby która może być informowana
– Opieki sprawowanej przez personel o kwalifikacjach zapewniających wysoki poziom udzielanych świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom wiedzy medycznej możliwych do przeprowadzenia w naszej placówce lub w zakładach zdrowotnych z którymi współpracujemy lub do których pacjenta skierujemy.
– Znajomość z nazwiska i imienia osób odpowiedzialnych za opiekę nad Pacjentem
– Przystępnej i zrozumiałej informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, rokowaniach i postępach w leczeniu
– Informacje o planowanych badaniach zabiegach ich przebiegu ryzyku i korzyściach. Jeśli istnieje możliwość stosowania różnych metod diagnostycznych, masz prawo do współuczestniczenia w dokonywaniu ich wyboru,
– Informacji na temat pomieszczeń i urządzeń z których możesz korzystać oraz ich usytuowania
– Kontaktu osobistego z osobami z zewnątrz oraz opieki pielęgnacyjnej przez osobę bliską lub przez inną wskazaną osobę. Uprawnienie to może być ograniczone ze względów sanitarno epidemiologicznych porządkowych lub ze względu na warunki innych chorych.
– Kontaktu telefonicznego i korespondencyjnego z osobami z zewnątrz
– Pacjentowi nieletniemu przysługują takie same prawa jak pacjentowi pełnoletniemu z tą tylko różnicą że informacja o jego stanie zdrowia przekazywana jest rodzicom lub opiekunom prawnym. Oni również decydują o wyrażeniu zgody lub odmowie jej udzielenia na proponowane zabiegi i badania.
– Dochodzenie swoich praw, składania skarg i zażaleń poprzez wystąpienie do osób zapewniających bezpośrednią opiekę
– Jeżeli naruszenie twojego prawa dotyczyło czynności fachowej masz prawo zwrócić się do Okręgowej Izby lekarskiej. Sprawy w tym zakresie rozpatruje Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej.
Przestrzegaj:
– Posiadania ważnej legitymacji ubezpieczeniowej, dowodu ubezpieczenia, dowodu osobistego lub paszportu
– Przed udzieleniem świadczeń zdrowotnych musisz podać swoje dane osobowe
– Regulaminu porządkowego
– Stosowania się do zaleceń i wskazówek lekarza prowadzącego i personelu pomocniczego
– Zakazu przynoszenia i spożywania napojów alkoholowych, oraz bycia pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
– Zakazu palenia tytoniu
– Zasady higieny osobistej oraz utrzymania ładu i porządku w swoim otoczeniu
– Zasad korzystania z urządzeń powierzonego ci sprzętu, pamiętaj że służy on wielu pacjentom
– Kulturalnego zachowania się oraz życzliwego stosunku do innych pacjentów i personelu
Jesteśmy przekonani, że respektowanie praw i obowiązków pacjenta przez obie strony wpłynie pozytywnie na relacje pacjent – pracownik ochrony zdrowia i przyczyni się do wzmocnienia wzajemnego zaufania oraz zagwarantuje sprawny przebieg procesu udzielanych świadczeń zdrowotnych.